Regeneracja maglownicy

Maglownica to inaczej zębatkowa przekładnia kierownicza montowana w samochodach. Dzięki niej koła skręcają. Kierowca rusza kierownicą a przy pomocy maglownicy ten ruch zostaje przeniesiony na koła.

Jeśli pojawia się problem z maglownicą, samochodem trudno dostać się nawet do warsztatu. Zwykle naprawa maglownicy łódź nie jest kosztowna, pod warunkiem, że kierowca nie zwlekał zbyt długo z naprawą. Przy problemach z maglownicą kręcanie staje się niemalże niemożliwe, dlatego nie wolno ignorować pierwszych objawów awarii i udać się do warsztatu. Zwykle awaria objawia się tym, że kierowca słyszy nienaturalne stukanie w kierownicy. Czasem wręcz na wolnych obrotach, nie tylko przy skręcaniu w trakcie jazdy. By sprawdzić stan maglownicy, trzeba rozkręcić samochód. Całkiem inaczej nie da się sprawdzić, czy z maglownicą stało się coś złego. Poza tym maglownica to jedna z części samochodowych, która się zużywa w trakcie codziennej eksploatacji. Nie zawsze niezbędna jest wymiana, w pewnych przypadkach wystarczy tylko regeneracja maglownicy łódź. W współzależności od modelu samochodu, oraz doświadczenia i stylu jazdy kierowcy, maglownica daje o sobie znać po przejechaniu około 200-300 tysięcy kilometrów. Jeżeli awaria pojawia się częściej, to znaczy że samochód wiele jeździł po dziurawych drogach a kierowca nie zwalniał wtedy i narażał cały układ kierowniczy na duże drgania. Zdaniem niektórych mechaników po wymianie maglownicy niezbędne jest ustawienie geometrii kół – to można zrobić na każdej stacji diagnostycznej.

Zobacz więcej: naprawa maglownicy łódź.

Share

Możesz również polubić