Usługi telemarketingowe

Zastanawiasz się, która firma powinna przejąć działania marketingowe w Twoim zakładzie produkcyjnym? Jeżeli już chcecie powierzyć pozyskiwanie leadów na zewnątrz, to warto mieć świadomość tego, że pozyskany klient nie jest równy każdemu innemu pozyskanemu klientowi. Na szczęście z takiego założenia wychodzą najbardziej renomowane firmy na rynku, które pozyskują leady dla firm trzecich. Dlaczego z takiego założenia wychodzą? Ponieważ pozyskany klient nie za każdym razem okazuje się wartościowym klientem.

I to niezależnie od wybranej metody – call center, cold mailing, czy również promocji internetowe. Zła strategia będzie nieefektywna. Widać to przede wszystkim w sytuacji, gdy dana firma skupia się jedynie na liczbach. Obnosi się z tym, że jest w stanie uzyskać X klientów, jednak tak de facto koniec końców bardzo mała ich ilość domyka sprzedaż w końcowej fazie. Dlatego na papierze ilość pozyskiwanych klientów wygląda faktycznie imponująco, jednakże koniec końców są to mało wartościowe leady. Czasem winny temu jest handlowiec, który wybiera złą grupę targetową, a innym razem odpowiedzialny za to jest landing page, gdy na przykład. ustalone na nim informacje nie pokrywają się z rzeczywistością. Jest tak np. wówczas, gdy klient ma obiecane jakiś bonus albo gratis w zamian za to, że zostawi swoje dane teleadresowe albo kontaktowe. W takim wypadku klient tak de facto nie jest interesujący się usługą lub produktem, a tylko wspomnianym gratisem czy także bonusem. Takie pozyskiwanie leadów jest zwyczajnie nieefektywne i w dużej liczbie przypadków nie ma sensu.

Więcej informacji: lead generation.

Share