Tanie sposoby na promocję w sieci

Jedną z metod na lepsze pozycjonowanie stron, czyli zwiększanie pozycji strony w wynikach wyszukiwania Google, jest dodawanie tych stron do tematycznych katalogów. Katalogi to serwisy, które są zbiorem krótkich ‘wizytówek’ różnorakich witryn, i na których za darmo albo za niewielką odpłatą można umieścić także własną. Istnieją też urządzenia do automatycznego katalogowania – wystarczy wpisać w program szablon opisu swojej strony, a ten wrzuci go na możliwie największą liczbę katalogów.

Innym sposobem jest jeszcze wymienianie się linkami. Na czym polega ta metoda? Osoby posiadające witryny internetowe na jeden temat, traktują się nawzajem zazwyczaj jako konkurencję – co najmniej tak mogłoby się wydawać osobom patrzącym na taką sytuację z boku. Tymczasem okazuje się, że znaczna część z nich wykonuje razem coś na kształt eksperckiej społeczności, która, może z lekkim dystansem, niemniej jednak jednakże – współpracuje w pewnych kwestiach. Może to objawiać się na przykład przez wzajemne udostępnianie nowych treści czy promowanie strony w sieci, polecanie się nawzajem czytelnikom, co przynosi korzyści dla obu stron. Takie działania nie tylko i wyłącznie dobrze wpływają na linkowanie strony, ale także podkreślają rozeznanie twórców w danej dziedzinie i kształtują ich wizerunek jako osób przyjaznych, ze zdrowym podejściem. Wskazuje to również, że jeżeli sami czegoś nie wiedzą, bądź nie zajmują się jakimś wyjątkiem w swojej gałęzi wiedzy, są w stanie odesłać czytelników do strony kogoś innego kto robi to nie gorzej, zamiast ukrywać takie fakty. W takich okolicznościach można mówić niejako o wymianie linkami – jedna osoba poleca drugą, ta z kolei w innej sytuacji poleca pierwszą, na czym zyskują oboje.
Oprócz katalogowania i podmiany linków najkorzystniejszym działaniem dla osób pragnących poprawić wyniki swojej strony zgodnie z zasadami SEO, jest po prostu regularne dostarczanie wartościowych treści. Obecnie roboty wyszukiwarki Google perfekcyjnie potrafią rozpoznać, czy na jakiejś stronie znajdują się merytoryczna, unikalna tekst, czy jest to po prostu streszczenie tego, co na innych stronach.
Więcej: seo sklep.

FacebookTwitterGoogle+Share