Reklama prasowa w pigułce
Reklama prasowa obecna jest zarówno w codziennych gazetach, jak i w profesjonalnych czasopismach. żeby była ona skuteczna, niezbędna jest wiedza na zagadnienie tzw. środowiska prasowego. Znajomość rynku i jego odbiorców to podstawa, dzięki której można właściwie wybrać rodzaj prasy dla danej promocji i dotrzeć z nią do grupy najlepiej zainteresowanych osób.
Na rynku prasowym podstawowe znaczenie ma częstotliwość ukazywania się dokładnie określonej pozycji. Czasopisma, czyli gazety codzienne , a oprócz tego periodyki (tygodniki, czasopisma czy kwartalniki) różnią się między sobą zarówno formą wydania, jak i grupą czytelników.
Marketing prasowa chętnie korzysta z popularnych gazet, zarówno tych ogólnokrajowych, jak i regionalnych. Ichniejszym zaletą jest szeroki zasięg oraz dodatkowo szerokie grono czytelników. Minusem promocji zamieszczanej w takiej gazecie jest natomiast dość niska jakość druku, krótkie życie egzemplarza , a ponadto stosunkowo duża cyfra reklam ukazujących się w jednym numerze.
Inną specyfikę mają już dzienniki, które docierają do ściślej określonych grup społeczeństwa. Ichniejszym podstawową wielką zaletą jako miejsca na reklamę jest wysoka skuteczność komunikacji, wspaniała jakość druku , a oprócz tego długie życie egzemplarza. Innym plusem korzystania z promocji zamieszczanej w czasopiśmie jest sposobność dotarcia z przekazem do wyspecjalizowanej grupy odbiorców. Koszty przygotowania materiału do publikacji , a oprócz tego samo umieszczenie reklamy są tu już znacznie wyższe niż w sytuacji popularnych dzienników.