Na jakiej zasadzie działa infolinia?
Funkcjonowania marketingowe prowadzone w ramach rozmów telefonicznych oraz dodatkowo telesprzedaż sprawiły, że telefon stał się jednym z popularniejszych narzędzi używanych w marketingu bezpośrednim. Wraz z rozwojem telemarketingu pojawiła się taka usługa, jak infolinia.
Czym jest infolinia i w jaki sposób korzystają z niej przedsiębiorstwa?
Infolinia to bezpłatny numer telefonu, pod który klienci firmy mogą dzwonić w celu uzyskania potrzebnych im treści. Infolinia z perspektywy przedsiębiorstwa ma możliwość być perfekcyjnym uzupełnieniem dla istniejącej już sieci sprzedaży, dobrze kontroluje się również w aktualnej obsłudze klientów, którzy mogą tu odszukać fachową pomoc i korzystać z rady pracownika firmy.
Infolinia ma możliwość być zakładana z różnorakich powodów, może też służyć różnym celom. Często pełni ona rolę informacyjną, zaś zatrudnione w tym dziale osoby posiadają udzielać swym rozmówcą niezbędnych im treści na zagadnienie produktu albo usługi , a dodatkowo sposobu ichniejszym zakupu. Infolinia sprzyja także w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy. Te przedsiębiorstwa, które korzystają z takiego narzędzia, są odbierane jako przedsiębiorstwa troszczące się o swych kontrahentów. A to bardzo znacząca sprawa. Infolinia daje możliwość klientom firmy na składanie zamówień , a ponadto zgłaszanie reklamacji. Dzięki niej przedsiębiorstwo ma możliwość z ogromnym skutkiem rozwijać swą podstawę danych, pozyskując dane potencjalnych kontrahentów, bądź też rozszerzając swą edukację na temat tych, którzy już są jego klientami. Jak pokazuje wiedzę praktyczną, należycie prowadzona infolinia właściwie kontroluje się jako uzupełnienie innych działań marketingowych prowadzonych w ramach konkretnych akcji promocyjnych.