Dlaczego warto zlecać pozycjonowanie profesjonalnym firmom?

Chociaż pozycjonowanie czyni już nieodłączny element akcji reklamowych dla dużych, średnich i małych przedsiębiorstw, są jeszcze osoby, które nie wiedzą, na czym polega współpraca z pozycjonerem. Warto więc tę niewiedzę usunąć, tym bardziej że coraz trudniej przebić się do świadomości klienta bez świetnie wypromowanej strony.
Pozycjonowanie stron – bez względu na to, czy współpracujemy z firmą pozycjonującą, czy z freelancerem – przebiega zazwyczaj według następujących etapów:

Klient odzywa się do firmy pozycjonującej/freelancera i przedstawia mu własne oczekiwania (w tym celu należy zazwyczaj wypełnić formularz kontaktowy)

Po kilku godzinach (przeważnie do doby) firma pozycjonująca/freelancer przesyła odpowiedź, a w niej wstępną analizę naszej strony, analizę stron naszych konkurentów, wykaz proponowanych fraz, wytyczne optymalizacyjne i tak dalej.

Klient akceptuje ofertę
Rozpoczynają się prace (wiele firm/freelancerów gwarantuje wyniki już po kilku dniach).

SEO w pigułce
Oczywiście dalsze prace zależą od tego, co jest do zrobienia na stronie, niemniej jednak zadania dzielą się zazwyczaj na optymalizację i linkowanie. Do optymalizacji wchodzi optymalizacja skryptu i treści, czyli np. wprowadzenie tekstów do kategorii, uczynienie adresów URL przyjaznymi, wyeliminowanie błędów w kodzie, przyspieszenie wczytywania się strony i tak dalej.
Linkowanie to z kolei pozyskiwanie linków w źródłach zewnętrznych, takich jak zaplecza, strony z tekstami typu pressel, katalogi internetowe i tym podobne. Dodajmy że fachowy pozycjoner powinien utrzymywać stały kontakt z klientem, a również – jeżeli już taka jest kliencka wola – udzielać fachowego doradztwa na każdym etapie prac. Bez wątpienia SEO to działania o wiele bardziej skomplikowane niż wynika to z powyższego zarysu, niemniej jednak – o ile wybraliśmy dobrą firmę – nie musimy się o to martwić. No właśnie, jeżeli już wybraliśmy dobrą firmę, bo ofert jest dziś wiele, jednakże nie wszystkie z nich są warte sugestie. Zanim wybierzemy więc jakąkolwiek, warto zweryfikować, czy określony usługodawca ma dobrą renomę, odpowiednie doświadczenie itp. Upowszechnianie strony w internecie to zbyt poważne przedsięwzięcie, żeby podejść do niego w sposób niedbały.
Źródło: pozycjonowanie Częstochowa.

Share