Jak szkolić pracowników

Czy organizowanie szkoleń dla pracowników ma sens i powinno się to robić, czy całkiem dobrze zaoszczędzić sobie kosztów i fatygi? Zdania na ten temat są podzielone, bo jak pokazuje praktyka, efekty szkoleń nie zawsze są takie, jakich się spodziewano. Nie zawsze bowiem okazuje się, że szkolenia rozwiązywanie problemów mają takie zagadnienia, o jakie chodziło pracodawcom. Bywa tak, że taka tematyka nie jest wyczerpana.

Wiele w tej kwestii zależy również od tego, jak w udział w szkoleniu zaangażują się jego uczestnicy. Jeżeli okaże się, że grupa pracowników, która została wytypowana do udziału w szkoleniu, nie zainteresuje się prezentowana tematyka, to nie wyniosą oni zbyt sporo z takiego kursu. Zaangażowanie i chęci osób, które mają być szkoleń, są najważniejsze. Sama obecność na szkoleniu nie wystarczy. Trzeba skupiać się na tym, o czym jest mowa i przyswajać nowe informacje. Jedynie wówczas szkolenia z komunikacji mogą przynieść oczekiwane efekty. Dlatego ważnym misją dla pracodawcy jest wyselekcjonowanie na szkolenia tych osób, które de fakto mogą na nich coś pozyskać i pragną w nich uczestniczyć nie na siłę i z racji konieczności, ale z preferencje. Dobrze jest także, kiedy organizuje się szkolenia, korzystając z oferty sprawdzonych ośrodków szkoleniowych. Wówczas można być pewnym, że szkolenia z motywacji będą na bardzo wysokim poziomie. Jeżeli już weźmie się pod uwagę szkolenia przeprowadzane przez firmy, których się nie zna, w każdej chwili ponosi si swego rodzaju ryzyko. Nie zawsze szkolenia przeprowadza się na takim samym wysokim i wystarczającym poziomie.
Zobacz również: szkolenia rozwiązywanie problemów.

FacebookTwitterGoogle+Share